superstart!

förlåt för den fåliga uppdateringen, sommarlov nu ju. och då har man fullt upp ;)

fredag/lördag: stack till tova vis fem, sen kom isabelle. vi klättra i träd och smutsa ner oss ganska ordentligt, hihi :) sen gjorde vi sånt vi brukat göra, skratta. vi sov i tält också. det var riktigt mysigt! men fyfan vad det blåste, kändes som hela tältet skulle flyga iväg eller något :p men sov väldigt gott. gick upp vid halv nio, åt frukost och gjorde v oss. isabelle åkte hem vid tio. och mamma o pappa kom och hämta mig vid elva. så körde vi upp till emie och hämta henne, sen vidare till gångvad då vädret var lite sisådär + att där är ridhus. var faktiskt rejält nervös, men hästen kom ut ur transporten och var jättesöt, hihi :D lollos sambo red först, hästen var snäll och arbetsvillig. gick sen ut i paddocken då vi också fick de den hoppa, sen satte jag upp och red under i paddocken och kände mig för. börja ställa och jobba den i skritt sen vidare i trav. men sen börja det regna så vi gick in i ridhuset igen. där hjälpte lollo mig och vi galoppera och jobba den ordentligt. riktigt fin när det väl gick där :) ganska rubust var den också, inte så mycket riden. men hade väldigt bra hoppteknik. och det var en hopphäst, och hade gått LC LC+5. kan berätta lite om den, det jag vet iaf. det är en d-ponny på 147,5. ganska grov i typen. 7 år, valack o heter Blue :) pappan är ett rent fullblod och mamman någon ridponny. det är iaf vad jag vet, sommarexemet gällde bara att ha täcke på den och daglig tillsyn, men vi tvivlar påatt den kan stå i gillas sommarhagar så vi funderar på att ha den hos tova under sommaren ;) men vi får se hur det blir, det är ett stort + att vi har lollo som backar upp oss och att om det inte funkar så tar ägarna tillbaka honom. men vi snackar lite så får vi se hur det blir, jag gillade honom iaf jättemycket. :D nu ska jag äta, är riktigt sliten (a) grattis till er som orka läsa :)

~ puss annis

Kommentarer
Postat av: Louice

åhh vad kul för dig :D Hoppas de blir något med den då :) Är nyfiken på att se läckerbiten ;) haha

2010-06-13 @ 01:08:16
URL: http://louice.pankz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0